Friday, February 3, 2012

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku belum berani menyukaimu,
Sebelum aku boleh menyukai ibadahku terlebih dahulu.

Aku belum berani mencintaimu,
Sebelum aku boleh mencintai Allah terlebih dahulu.

Aku belum berani menyayangimu,
Sebelum aku boleh menyayangi Agamaku terlebih dahulu.

Aku belum berani merindumu,
Sebelum aku boleh merindukan Rasulullah terlebih dahulu.

Dan aku belum berani bersamamu,
Sebelum aku boleh bersama dengan amal baikku terlebih dahulu.

Ku hanya ingin mencintaimu kerana Allah.
Ku hanya ingin menyayangimu keranaAgamamu.
Kerana budi pekertimu.
Bukan kerana harta atau keindahan tubuhmu.

Kan kujaga rasa ini.
Kan kujaga getar-getar hati ini.

Jika sudah tiba saatnya nanti.
Kan ku jemput cinta sejati.
Cinta yang semata-mata mengharap redha IlahiRabbi

No comments:

Post a Comment